Secretele copiilor care se îmbolnăvesc foarte rar


Ţi s-a întâmplat să observi până acum că unii copii, ai prietenilor sau  colegi de şcoală ai celui mic, se îmbolnăvesc foarte rar? 
Starea lor bună de sănătate se datorează în mare parte unor obiceiuri extrem de sănătoase pe care le-au deprins şi pe care le urmează, fiind lucruri fireşti pentru ei. 
Nu vorbim de vitamine sau pastile miraculoase, ci de un stil de viaţă în sine.


Următoarele obiceiuri sunt considerate de experți ca fiind secretul copiilor mereu sănătoşi, în formă şi fericiţi:


Spălatul pe mâini 


Este unul dintre cele mai simple lucruri care influențează starea de sănătate. Dacă celui mic îi intră în reflex să se spele pe mâini de fiecare dată când vine de afară, după ce se joacă cu animale sau chiar cu jucăriile sale, înainte să mănânce, atunci scade riscul apariţiei unor boli respiratorii sau gastrointestinale. 


Mișcarea zilnică 


Studiile făcute de-a lungul timpului au condus la concluzia că exerciţiile moderate făcute în fiecare zi reduc apariţia gripei şi răcelilor la copii. Sportul, mişcarea, simplele exerciţii sunt mai bune decât orice tratament medical. 


Somnul este esenţial 


Lipsa somnului duce la apariţia unor boli, în special la instalarea gripelor severe. Dacă cel mic doarme suficient şi îşi respectă programul de somn, va fi mult mai puţin predispus apariţiei unor boli. 


Faţa trebuie protejată 


Multe tipuri de gripă se instalează în organism prin nas, gură sau ochi, aşadar o regulă foarte importantă pentru a preveni apariţia acestor neplăceri legate de sănătate este ca micuţul să nu îşi atingă faţă cu mâinile, mai ales dacă nu s-a spălat bine înainte. În plus, o altă regulă de aur pe care cel mic trebuie să o ştie, mai ales atunci când intră în alte colectivităţi de copii, este să nu folosească aceleaşi tacâmuri, paiurile sau periuţa de dinţi cu alţi copii. 


Dieta echilibrată 


Sistemul imunitar al copilului se întăreşte şi printr-o dietă echilibrată, bogată în fructe sau legume. Copiii care se îmbolnăvesc foarte rar, mănâncă frecvent broccoli, portocale, fructe de pădure, adică alimente bogată în vitamina C, dar şi din cele care sunt bogate în vitamina D precum ton, lapte sau cereale. 


Articol sponsorizar de AnideScoala.ro
Sursa imagine: Katarzyna Kowalak

Comentarii